روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

 امروز؛ پایان کار ۳۱ طرح ساماندهی دریا در مازندران/ افزایش نقاط خطرآفرین در سواحل

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران از پایان کار ۳۱ طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان مازندران که ویژه شنا و خدمات تفریحات دریایی به گردشگران تابستانی خدمات رسانی می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۱۴

 امروز؛ پایان کار ۳۱ طرح ساماندهی دریا در مازندران/ افزایش نقاط خطرآفرین در سواحل مازندران

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به گستردگی نوار ساحلی استان مازندران به طول ۷۲۰ کیلومتر، گفت: ایجاد شرایط امن برای شنای گردشگران  یکی از مهمترین مواردی است که همزمان با گرم شدن آب و هوا هر ساله از خرداد ماه در دستور کار استانداری مازندران قرار می‌گیرد.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، ادامه داد: امسال نیز از ابتدای خرداد ماه ۳۱ طرح ساماندهی دریا با مدیریت بخش خصوصی و استقرار ناجیان غریق فعالیت خود را جهت خدمات‌رسانی از نظر شنا و تفریحات دریایی به گردشگران ورودی آغاز کردند.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: بنا به تصمیم اخذ شده در ستاد ساماندهی سواحل و دریای استان مازندران، امروز آخرین روز فعالیت طرح‌های ساماندهی فعال در نوار ساحلی استان مازندران خواهد بود.

کیقبادی با اشاره به کاهش غرق شدگی‌ها در دریای خزر طی تابستان امسال، گفت: با توجه به آخرین آمار ارائه شده مبنی بر تعداد غرق شدگان در دریای خزر، مقایسه آن با تعداد غرق شدگی‌ها در مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگی در آب‌های مازندران است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، ادامه داد: همچنین آمار غرق شدگان در مقایسه با دو سال قبل حاکی از کاهش ۸۰ درصدی غرق شدگان است؛ کاهش غرق شدگی‌ها در حالی است که طی دو سال گذشته و پس از عبور از دوران کرونا شاهد افزایش ۲۰ برابری حضور گردشگران در مازندران هستیم.

کیقبادی با تأکید بر اینکه تمام غرق شدگی‌ها طی چهار ماه گذشته خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند، اظهار داشت: امیدواریم هم اکنون با تعطیلی طرح‌های ساماندهی دریا، مردم از شنا کردن در دریا پرهیز کنند که این امر با افزایش فرهنگ سازی و آگاهی تحقق خواهد یافت.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه آزاد‌سازی سواحل به دلیل امکان دسترسی به دریا منجر به افزایش چشمگیر نقاط خطرآفرین شنا شده است، گفت: بر‌اساس آخرین بررسی‌های انجام شده هم اکنون تعداد نقاط خطر‌آفرین در طول سواحل مازندران به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

کیقبادی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تا دو سال پیش، تعداد نقاط خطر آفرین مازندران ۳۷۰ نقطه بود که سال گذشته به ۴۲۰ نقطه رسید و امسال با افزایش ۱۲۰ نقطه دیگر به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، تصریح کرد: آزادسازی سواحل و به دنبال آن افزایش نقاط خطرآفرین شنا برای گردشگران باعث شده تا نسبت به افزایش فرهنگ سازی جهت جلوگیری از شنای گردشگران در نقاط خطرآفرین و نیز افزایش خدمات امداد و نجات اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار